Polska-Nekla: Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
2021/S 001-001246
Ogłoszenie o zamówieniu
Usługi
Podstawa prawna:
Dyrektywa 2014/24/UE
Sekcja I: Instytucja zamawiająca
I.1)
Nazwa i adresy
Oficjalna nazwa: Gmina Nekla
Krajowy numer identyfikacyjny: 63125809800000
Adres pocztowy: ul. Dworcowa 10
Miejscowość: Nekla
Kod NUTS: PL418 Poznański
Kod pocztowy: 62-330
Państwo: Polska
Osoba do kontaktów: Katarzyna Zaworska
E-mail: k.zaworska@gminanekla.pl
Tel.: +48 614373175
Faks: +48 614386490
Adresy internetowe:
Główny adres: https://www.nekla.eu/
Adres profilu nabywcy: https://www.nekla.eu/
I.3)
Komunikacja
Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do dokumentów zamówienia można uzyskać bezpłatnie pod adresem: http://nekla.nowoczesnagmina.pl/
Więcej informacji można uzyskać pod adresem podanym powyżej
Oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu należy przesyłać drogą elektroniczną za pośrednictwem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
Komunikacja elektroniczna wymaga korzystania z narzędzi i urządzeń, które nie są ogólnodostępne. Nieograniczony, pełny i bezpośredni dostęp do tych narzędzi i urządzeń można uzyskać bezpłatnie pod adresem: https://miniportal.uzp.gov.pl/
I.4)
Rodzaj instytucji zamawiającej
Organ władzy regionalnej lub lokalnej
I.5)
Główny przedmiot działalności
Ogólne usługi publiczne
Sekcja II: Przedmiot
II.1)
Wielkość lub zakres zamówienia
II.1.1)
Nazwa:
Odbiór i zagospodarowanie stałych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych na terenie gminy Nekla w okresie od 1 marca 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.
Numer referencyjny: ZZ.271.15.2020
II.1.2)
Główny kod CPV
90000000 Usługi odbioru ścieków, usuwania odpadów, czyszczenia/sprzątania i usługi ekologiczne
II.1.3)
Rodzaj zamówienia
Usługi
II.1.4)
Krótki opis:
Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie miasta i gminy Nekla w okresie od 1 marca 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.
II.1.5)
Szacunkowa całkowita wartość
II.1.6)
Informacje o częściach
To zamówienie podzielone jest na części: nie
II.2)
Opis
II.2.2)
Dodatkowy kod lub kody CPV
90500000 Usługi związane z odpadami
90511000 Usługi wywozu odpadów
90512000 Usługi transportu odpadów
90513100 Usługi wywozu odpadów pochodzących z gospodarstw domowych
90514000 Usługi recyklingu odpadów
18930000 Worki i torby
II.2.3)
Miejsce świadczenia usług
Kod NUTS: PL418 Poznański
Główne miejsce lub lokalizacja realizacji:
Gmina Nekla
II.2.4)
Opis zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi odbioru i zagospodarowania stałych odpadów komunalnych z terenu nieruchomości zamieszkałych położonych na terenie gminy Nekla w okresie od 1 marca 2021 r. do 31 grudnia 2021 r.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
a. odbiór i zagospodarowanie odpadów z pojemników i worków wystawionych przez właścicieli bezpośrednio przed terenem nieruchomości;
b. odbiór i zagospodarowanie odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych (zwanego dalej PSZOK);
c. odbiór i zagospodarowanie przeterminowanych leków, zużytych baterii i małogabarytowego sprzętu elektrycznego i elektronicznego ze stałych punktów wskazanych przez zamawiającego;
d. organizacja i obsługa objazdowej zbiórki odpadów wielkogabarytowych, zużytych opon i zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego pochodzących z gospodarstw domowych – 1 raz w roku;
e. udostępnienie worków na odpady zbierane selektywnie (papier, metale i tworzywa sztuczne, szkło, bio);
f. udostępnienie niezbędnej infrastruktury w zakresie zbierania odpadów komunalnych na terenie Gminy Nekla;
g. dbałość o należyty stan sanitarny, porządkowy i techniczny pojemników, kontenerów, worków oraz o należytą organizację i utrzymanie w odpowiednim stanie sanitarnym i porządkowym miejsc gromadzenia odpadów.
3. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia został opisany w załączniku nr 6 do siwz – Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia.
II.2.5)
Kryteria udzielenia zamówienia
Kryteria określone poniżej
Kryterium kosztu - Nazwa: cena / Waga: 60
Kryterium kosztu - Nazwa: termin płatności faktury / Waga: 40
II.2.6)
Szacunkowa wartość
II.2.7)
Okres obowiązywania zamówienia, umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
Początek: 01/03/2021
Koniec: 31/12/2021
Niniejsze zamówienie podlega wznowieniu: nie
II.2.10)
Informacje o ofertach wariantowych
Dopuszcza się składanie ofert wariantowych: nie
II.2.11)
Informacje o opcjach
Opcje: nie
II.2.12)
Informacje na temat katalogów elektronicznych
Oferty należy składać w postaci katalogów elektronicznych lub muszą zawierać katalog elektroniczny
II.2.13)
Informacje o funduszach Unii Europejskiej
Zamówienie dotyczy projektu/programu finansowanego ze środków Unii Europejskiej: nie
II.2.14)
Informacje dodatkowe
Zamawiający wymaga od Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej (brutto) wynikającej z oferty.
Sekcja III: Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
III.1)
Warunki udziału
III.1.1)
Zdolność do prowadzenia działalności zawodowej, w tym wymogi związane z wpisem do rejestru zawodowego lub handlowego
Wykaz i krótki opis warunków:
Zamawiający określa warunki udziału w postępowaniu w zakresie:
1. kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów
W celu spełnienia niniejszego warunku Wykonawca przedstawi aktualny:
— wpis do rejestru działalności regulowanej prowadzonego przez Burmistrza Miasta i Gminy Nekla w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, zgodnie z art. 9c ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz.U.2019.2010),
— aktualny wpis do Rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami, o którym mowa w Ustawie o odpadach z 14 grudnia 2012 r. (Dz. U. z 2019 poz. 797).
III.1.2)
Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
Zamawiający nie opisuje szczegółowo warunku w tym zakresie. Wykonawca potwierdza spełnienie warunku poprzez złożenie Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ).
III.1.3)
Zdolność techniczna i kwalifikacje zawodowe
Wykaz i krótki opis kryteriów kwalifikacji:
W celu spełnienia niniejszego warunku Wykonawca przedstawi:
— wykaz narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy (w zakresie wskazania instalacji do przetwarzania odpadów komunalnych) w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (zał. 4 do siwz).
III.2)
Warunki dotyczące zamówienia
III.2.2)
Warunki realizacji umowy:
1. Wzór umowy stanowi załącznik 5 do siwz. Wszelkie zmiany i uzupełnienia warunków umowy mogą być dokonywane za zgodą Stron, wyrażoną na piśmie w formie aneksu pod rygorem nieważności, o ile nie będzie to sprzeczne z ustawą Prawo zamówień publicznych.
2. Zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych zamawiający zakazuje istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy.
Sekcja IV: Procedura
IV.1)
Opis
IV.1.1)
Rodzaj procedury
Procedura otwarta
IV.1.3)
Informacje na temat umowy ramowej lub dynamicznego systemu zakupów
IV.1.8)
Informacje na temat Porozumienia w sprawie zamówień rządowych (GPA)
Zamówienie jest objęte Porozumieniem w sprawie zamówień rządowych: nie
IV.2)
Informacje administracyjne
IV.2.2)
Termin składania ofert lub wniosków o dopuszczenie do udziału
Data: 08/02/2021
Czas lokalny: 09:00
IV.2.3)
Szacunkowa data wysłania zaproszeń do składania ofert lub do udziału wybranym kandydatom
IV.2.4)
Języki, w których można sporządzać oferty lub wnioski o dopuszczenie do udziału:
Polski
IV.2.6)
Minimalny okres, w którym oferent będzie związany ofertą
Okres w miesiącach: 2 (od ustalonej daty składania ofert)
IV.2.7)
Warunki otwarcia ofert
Data: 08/02/2021
Czas lokalny: 10:00
Miejsce:
Publiczna sesja otwarcia ofert odbędzie się w siedzibie Zamawiającego: Urząd Miasta i Gminy Nekla, Referat zamówień publicznych, inwestycji, obszarów wiejskich i dróg ul. Wiosny Ludów 2b, za pośrednictwem serwisu YouTube, poprzez odszyfrowanie i otwarcie ofert, a link do transmisji na żywo zostanie podany w BIP http://nekla.nowoczesnagmina.pl/ w zakładce „Zamówienia publiczne".
Sekcja VI: Informacje uzupełniające
VI.1)
Informacje o powtarzającym się charakterze zamówienia
Jest to zamówienie o charakterze powtarzającym się: nie
VI.2)
Informacje na temat procesów elektronicznych
Akceptowane będą faktury elektroniczne
VI.3)
Informacje dodatkowe:
1. Zamawiający na podstawie art. 24aa ust. 1 Ustawy najpierw dokona oceny ofert, następnie zbada, czy Wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2. Wykonawca do oferty zobowiązany jest załączyć:
— oświadczenie JEDZ w formie elektronicznej podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
— formularz ofertowy (zał. 1 do SIWZ),
— pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania Wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik Wykonawcy - pełnomocnictwo zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93 z późn. zm.) winno być złożone w oryginału w formie elektronicznej podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym lub kopii poświadczonej notarialnie w formie elektronicznej podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym,
— oświadczenie w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub 14 RODO (nie podlega uzupełnieniu na podstawie art. 26 ust. 3 i 3a pzp).
3. W przypadku o którym mowa w ust. 1 pkt 2 ppkt b) Wykonawca winien dołączyć do oferty zobowiązanie podmiotu trzeciego w formie elektronicznej podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym.
4. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia za pośrednictwem poczty elektronicznej, wezwie wykonawcę, którego oferta zostanie najwyżej oceniona, do złożenia za pośrednictwem poczty elektronicznej w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia oświadczeń i dokumentów:
— odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy,
— informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu,
— zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
— zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,
— wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu lub urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy (w zakresie dysponowania instalacją do przetwarzania odpadów komunalnych) w celu wykonania zamówienia publicznego wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami (zał. 4 do siwz).
VI.4)
Procedury odwoławcze
VI.4.1)
Organ odpowiedzialny za procedury odwoławcze
Oficjalna nazwa: Krajowa Izba Odwoławcza
Adres pocztowy: ul. Postępu 17A
Miejscowość: Warszawa
Kod pocztowy: 02-676
Państwo: Polska
Tel.: +48 224587701
Faks: +48 224587700
Adres internetowy: http://www.uzp.gov.pl
VI.5)
Data wysłania niniejszego ogłoszenia:
30/12/2020
UWAGA!!!
W dniu 27.01.2021 r. Zamawiający zamieścił korektę Załącznika 1 - Formularz ofertowy.
Korekty dokonano w zakresie poprawienia omyłki pisarskiej - w kolumnie 3 (w wierszu nagłówkowym tabeli), przedstawiającej szacunkową ilość odpadów komunalnych porawiono okres odbierania z 2 lat na 10 m-cy.
UWAGA !!!
Poniżej link do otwarcia ofert w dniu 08.02.2021 r. g. 10:00
https://youtu.be/CU1beyrxtpI
Zamawiający informuje, że na sfinansowanie zamówienia zamierza przeznaczyć kwotę: 1 942 635,41 zł
W związku z problemami technicznymi, poniżej nowy link do otwarcia ofert w przetargu nieograniczonym w dniu 08.02.2021 r.
https://www.youtube.com/watch?v=i8vw1-V4oZA